شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

کاروزان ورزشی ایران با ۱۲ مدال به کشور برگشت و ورزش کاران مدال آور بر اساس رنگ مدال جوایز نقدی وعده داده شده را دریافت خواهند کرد. در این میان آنگونه که وزیر راه و شهرسازی می گوید زمین دولتی نیز به قهرمانان ایرانی المپیک تعلق خواهد گرفت.

زمين نهضت ملي مسكن

به گزارش همشهری آنلاین، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در فضای مجازی اعلام کرد: به قهرمانان و مدال‌آوران المپیک یک قطعه زمین اهدا می‌شود. کاروان ورزشی کشورمان در المپیک پاریس با کسب ۳ مدال طلا، ۶ نقره و ۳ برنز در رده ۲۱ جهان قرار گرفت.

ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس ۴۰ نماینده داشت و نمایندگان ایران در دو رشته کشتی و تکواندو صاحب ۱۲ مدال شدند.

افزایش ۱۶.۴ درصد خرید تضمینی گندم

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: میزان خرید تضمینی گندم از مرز ۱۱ میلیون و ۳۳۲ هزار تن گذشته و ارزش گندم‌های خریداری شده از کشاورزی به مرز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. سهراب سهرابی با اعلام این خبر، گفت: میزان خرید تضمینی گندم در مدت مشابه سال قبل ۹.۷۳ میلیون تن بود و خرید امسال ۱۶.۴ درصد بیشتر شده است.

رشد ۸ درصدی تامین مواد اولیه

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی امسال ۸ درصد افزایش داشته و متناسب با آن، تولید محصولات نهایی هم افزایش خواهد داشت. محمدمهدی برادران افزود: در این فرایند ۸۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی از طریق شرکت‌های پتروشیمی برای خرید اعتباری در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفت.

تولید فولاد را برق گرفت

طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید آهن و فولاد کشور در چهارماهه امسال نسبت ۴ ماهه سال قبل، در اثر محدودیت‌های برقی کاهش پیدا کرده که بالاترین نرخ آن معادل ۴.۸ درصد مربوط به فولاد میانی بوده است.

آمار چهارماهه سال جاری نشان می‌دهد: میزان رشد ۱.۶ درصدی تولید فولاد ایران در دو ماهه ابتدایی امسال تبدیل به افت ۴.۸ درصدی در آمار چهارماهه شده که ناشی از محدودیت‌های شدیدتر برقی فولادسازان نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

طبق آمار، بیشترین رشد تولید زنجیره فولاد در کنسانتره سنگ‌آهن و آهن اسفنجی به ترتیب با ۱۶.۷ و ۱۱.۸ درصد بوده است؛ این در حالی است که در مقابل، بیشترین نرخ افت تولید به میزان ۴.۸ درصد برای فولاد میانی ثبت شده است.

تعیین تکلیف بدهکاران بیمه‌ای منتظر تصمیم شورای عالی بیمه

رئیس‌کل بیمه مرکزی با اشاره به موضوع ابربدهکاران بیمه‌ای گفت: دو گام مهم برای جلوگیری از افزایش مطالبات از بدهکاران بیمه‌ای برداشته شده که تصویب و تعیین تکلیف آن در گرو تصمیم شورای عالی بیمه است.

بهمن‌ماه سال گذشته، بیمه مرکزی فهرستی از بدهکاران عمده را منتشر کرد که نشان از بدهی ۱۰.۷ هزار میلیارد تومان بدهکاران به شرکت‌های بیمه‌ای داشت.

علی استاد هاشمی، رئیس‌کل بیمه مرکزی دراین‌باره به ایسنا، گفت: در رابطه با بحث بدهکاران بزرگ بیمه‌ای، یکی از اقداماتی که از سوی بیمه مرکزی صورت گرفته است، افشای اسامی و فهرست بدهکاران بزرگ بیمه‌ای بود و در ادامه در گام برداشته شده که اجرای آنها مستلزم تصویب در شورای عالی بیمه است.

اعمال برخی محدودیت‌ها برای شرکت‌های بیمه‌ای و منع بدهکاران بزرگ صنعت بیمه از تغییر پرتفوی خود و عقد قرارداد جدید با یک شرکت بیمه‌ای دیگر، دو برنامه‌ای است که در صورت تصویب شورای عالی بیمه برای مهار ابربدهکاران صنعت بیمه اجرا خواهد شد.

رکورد جدید برای مصرف آب تهران

در روزهای اخیر دمای هوا در تهران تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کرد و مصرف روزانه آب پایتخت را در اوج مصرف لحظه‌ای به ۵۹ مترمکعب در ثانیه رساند که رکورد جدیدی در مصرف آب محسوب می‌شود.

وزیر نیرو از شرکت آبفای تهران به دلیل حفظ پایداری شبکه توزیع آب و مدیریت مناسب آب‌رسانی باوجود گرمای بی‌سابقه روزهای اخیر و شکسته شدن مصرف آب در این استان قدردانی کرد.

داشتن گواهینامه از شروط ثبت‌نام خودرو حذف شد

اسمعیلی‌فرد، مدیرکل هیات عمومی و هیات‌های تخصصی دیوان عدالت اداری از حذف شدن شرط داشتن گواهینامه به‌عنوان پیش‌شرط ثبت‌نام خودرو خبر داد و اعلام کرد: تعیین این شرط خارج از صلاحیت شورای رقابت است.

سهم بنزین یورو در کشور به ۷۱ درصد رسید

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌شود که ۶۸ درصد آن مطابق با استاندارد یورو ۵ است و به‌زودی به ۷۱ درصد ارتقا می‌یابد.

وی با اشاره به آمادگی طرح کیفی‌سازی بنزین پالایشگاه شیراز برای بهره‌برداری، گفت: روزانه ۱.۶ میلیون لیتر بنزین این پالایشگاه با راه‌اندازی این طرح به استاندارد یورو ۵ ارتقا می‌یابد و سهم بنزین یورو ۵ از کل تولید کشور را به ۷۱ درصد می‌رساند.

کد خبر 874690
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    0 0
    ایران را کادو بدیم به چهارتا مدالی ها